I did it my way

on sâmbătă, 19 mai 2012

Acum vreun an jumatate am descoperit ca sushi se face usor (habar n-am de ce mi se parea o chestie complicata...)

Asa ca am adus la magazin ingrediente pentru gatit sushi cit mai sanatos/marea majoritate a ingredientelor de sushi din comert sunt temeinic chimizate.

Gasesc sushi un fel de mincare sanatos si satios, care te satura fara sa te umfle. Si ma mai si satisface estetic.

De atunci exersez si il reinterpretez cu orice ocazie.

De data asta, am cumparat bete noi si frumoase care mi-au redeschis apetitul sa invirt covorasul de sushi.

Cit a fiert orezul, am lucrat una-alta la laptop. (Ai nevoie de orez cu bob rotund, lipicios. Foi de alge nori, seminte de susan pentru exteriorul rulorilor tip California. Plus, ce vrei sa pui inauntru: somon, (eel daca ai), avocado, castravete, icre...)

Nu m-am complicat cu otet din orez, zahar si alte lucruri pentru asezonat orezul fiert - mi se pare foarte gustos cu orez simplu.

Intinzi covorasul de sushi din bete de bambus, pui foaia de nori sau orezul direct, intr-un strat cit mai egal. 

Pui la mijloc umplutura ta. Rulezi covorasul incepind de la un capat. Se lipeste si ruloul de sushi e gata. Il tai felii cu cutitul, cit pentru o imbucatura, nu mai mare.

M-am gindit prea tirziu sa fac poze pe etape. Dar ideea e ca e simplu - gasesti filmulete si poze pe net cite vrei... Eu doar vreau sa dau un imbold pentru home made sushi.

Mi-a luat cu totul, de la curatat si pregatit ingredientele, la taiat si aranjat rulourile de sushi pe farfurie, cam o ora.

Sushi cu avocado, cu somon salbatic si avocado, cu icre de somon ... si cu ciuperci marinate.

Si California sushi rolls, tavalite prin mix de seminte de piine (n-am avut susan simplu).



Ghimbir am avut doar proaspat, asa ca l-am taiat felii fine, l-am lasat sa se marineze nitel cu suc de lamiie si sirop de curmale.
Sos de soia Shoyu organic Clearspring.
In loc de sake am deschis masa cu un paharel de palinca cu doua seminte de coriandru in el pentru aromatizare.

Daca e sa-mi fac autocritica, am fiert orezul un pic prea tare fiindca m-am luat cu mailurile. 
Dar in rest, nu i-am gasit cusur.

Clientii mei preferati m-au apreciat.


O data am facut sushi moldovenesti in foi de vita de vie. Blasfemie, ar spune unii.

ileana

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.